Subject: Loovälja tee 9 - Vastus kirjale nr 7.1-2/23/19877-4.
From: "Margus Klementsov" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: Jürgen Bonde <[email-masked]>, "Margo Dengo" <[email-masked]>, "Veiko Taevere" <[email-masked]>, "Anastassia Bukovskaja" <[email-masked]>
Date: Sat, 16 Dec 2023 13:38:51 +0200

Lugupeetud Marek Lind / Jana Prost

Edastan Norte OÜ vastused Teie kirjale nr 7.1-2/23/19877-4, millega
Transpordiamet on edastanud seisukohad Loovälja tee 7 ehitusloa
menetlusele ning jätnud selle kooskõlastamata.

Käesoleva kirja eesmärk on täiendavalt selgitada Looväja tee 7 kinnistule
planeeritavat sademevee lahendust ning edastada ettepanekud koos
selgitustega Teie poolt välja toodud puuduste korrigeerimiseks.

Kuna tegemist on viimaste ehitusloa väljastamist takistavate märkustega,
siis palume võimalusel Teie vastust hiljemalt 17.12.2023, et saaksime
korrigeeritud ehitusloa taotluse esimesel võimalusel sisse anda.

Küsimuste  või täiendavate selgituste vajaduse korral oleme valmis
järgmise nädala jooksul teemat arutama Teile sobival ajal ja viisil.

Jääme ootama Teie kiiret tagasisidet.

Vastused / selgitused kirjas püstitatud teemade kaupa allpool.

1.	Märgime, et riigitee kraavid ei ole külgnevatele aladele
eelvooludeks. Tulenevalt eeltoodust korrigeerida projekti seletuskirja, et
sademeveesüsteemi eelvooluks on Pirita jõgi.

Norte vastus 15.12.2023: Eelvoolu kirjeldus seletuskirjas tervikuna
korrigeeritud. Muudatused tähistatud halli taustaga. (Fail:
5322_TP_VKV-3-01_v03_seletuskiri.pdf)

2.	Asendiplaani joonisel tuleb tuua välja kõik kasutatud tingmärgid,
mille seast puudub muuhulgas projekteeritava sademevee kraavi/tiigi
tingmärk

Norte vastus 15.12.2023: Lisatud tingmärgid joonistele. Tegemist on antud
projekti mahus rajatava kraavi/tiigiga.  (Fail:
5332101-TP-TL-4-50_vert.pdf)

3.	Projektis käsitleda selgelt ja üheselt mõistetavalt, kas
projekteeritud kraavi/tiigi rajamine kuulub ehitusloa aluseks oleva
projekti mahtu. Asendiplaani joonisel näidata korrektselt sademevee
kraavi/tiigi vertikaalplaneering (siduda see ümbritseva
vertikaalplaneeringuga) ning esitada lõikejoonised (vt joonis 1)

Norte vastus 15.12.2023: Lisatud kraavi/tiigi lõiked ja
vertikaalplaneering vastavalt palutule. Antud tiigi rajamine kuulub
käesoleva projekti mahtu, lisatud tingmärk joonisele. (Failid:
5332101-TP-TL-4-50_vert.pdf / 5332101-TP-TL-6-10_loiked.pdf)

4.	Tulenevalt asjaolust, et lahenduse koostamisel tuginetakse
Rakendusgeodeesia ja Ehitusgeoloogia Inseneribüroo OÜ tööle nr GE-1997,
lisada eelnimetatud töö projekti materjalidele, et oleks võimalik
tuvastada kõik olulised asjaolud

Norte vastus 15.12.2023: Dokument lisatud manusesse. Lisame selle
vajadusel ka uuele ehitusloa taotlusele. (Fail : GE-1997.zip)

5.	Projekteeritud lahenduse alusel on kinnistul tekkiv sademevesi
kavandatud suunata kinnistu põhjaosasse kavandatud kraavi, mille kogumaht
on 478 m3. Seletuskirjas on kirjeldatud järgmiselt: „Juhul, kui kraav
täitub üle (kraavis on rohkem kui 478 m3 vett) siishakkab rakenduma kraavi
ülevool: projekteeritud äravoolu toru de250, täisautomaatne pumpla ja
survetorustik kuni liitumispunktini Loovälja tee kraaviga (20 l/s).“
Seletuskirjas esitatud lahendus on vastuolus asendiplaanil esitatud
lahendusega. Asendiplaani alusel ei kasutata sademevee mahutamiseks ära
kogu projekteeritava kraavi/tiigi mahtu, sest ülevool
paikneb tiigi nõlval umbes ½ kogu tiigi kõrgusest. Likvideerida vastuolu
seletuskirja ja joonise vahel ning nihutada ülevool kõrgemale, et kasutada
maksimaalselt projekteeritudkraavi/tiigi mahtu
6.	Norte vastus 15.12.2023: Korrigeeritud kirjeldus seletuskirjas
ning lisatud seletuskirja täiendav skeem, mis kirjeldab veemahtude ja
avariipumpla toimimise loogikat. Üldpõhimõttena on planeeritud kogu
sademevesi immutada kraavis ning ülevool on projekteeritud toimima
avariiolukorras ning rakendub alles olukorras, kus sademevett on
arvutusliku olukorrast oluliselt rohkem. (Fail:
5322_TP_VKV-3-01_v03_seletuskiri.pdf)

7.	Transpordiametile edastatud vastustes on viidatud: „Loovälja tee
kraavi jõuab Teie poolt kirjas p4 pakutud vooluhulk, ehk 20 l/s.“ ning
„Kuna kogu kinnistu sadevesi on nüüd suunatud projekteeritud kraavi
kinnistu põhja poolel ja riigitee kraavi sattub ainult väiksem osa sellest
(ennem kogu kinnistu sadevesi oli sinna voolanud) siis meie seisukoht on,
et 20 l/s ei mõjuta oluliselt riigitee muldkeha niiskusrežiimi.“ Märgime,
et vooluhulga
20 l/s pakkus välja projekteerija viidates Loovälja tee 9 ja 11
kinnistutele kavandatud lahendusele ning ilma pädeva spetsialisti
hinnanguta ei ole võimalik teekraavi juhitavat veekogust täpselt paika
panna. Jääme oma seisukoha juurde, et riigitee kraavi täiendava vooluhulga
juhtimisel tuleb tagada truupide, kraavide läbilaskevõime ja riigitee
muldkeha niiskusrežiim. Selleks tuleb pädeval spetsialistil hinnata
arendustegevusest lisanduvaid
vooluhulki koos olemasolevate vooluhulkadega, riigitee kraavide ja
truupide läbilaskevõimet, sh truupide seisukorda ja teostada
läbilaskearvutused kuni eesvooluni ehk Pirita jõeni. Hinnangu tulemuste
alusel on võimalik määrata, kas ja kui palju sademevetton võimalik
riigitee kraavi kaudu eesvoolu juhtida

Norte vastus 15.12.2023: Seletuskirja viidud sisse täiendavad selgitused.
Viidatud uuringu teostamine ei ole otstarbekas kuna:

*	Eelvoolu liituv ülevool ei tööta arvutuslikus sademevee olukorras.
Kogu sademevesi immutatakse kinnistul ning arvutusliku olukorra puhul
sademevee eelvoolu midagi ei juhita.
*	Avariiülevoolu maksimaalne vooluhulk - 20 l/s on piisavalt väike,
et mõju kraavide veetasemele ja tee muldkeha niiskusrežiimile on
marginaalne.
*	Kraavi maksimaalne veetase jääb ca 0,35m allapoole muldkeha
külmumissügavusest, mis minimeerib veelgi mõju tee muldkehale.

8.	Kirjas välja toodud täiendav märkus ajutise ristumiskoha
likvideerimise ja  alalise juurdepääsu kohta.

Norte vastus 15.12.2023: Meie andmetele on juurdepääs 22.11.2021
Maanteeameti poolt vastu võetud - vt kiri manuses (Fail - RE: Loovälja tee
7 juurdepääs Loovälja teelt.msg).

Lugupidamisega

Margus Klementsov

Juhatuse liige / Tegevjuht

Member of the board / CEO

M: +3725051605 E:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

 <https://www.norte.ee/> norte.ee

Subject: RE: Loovälja tee 7 juurdepääs Loovälja teelt
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "Veiko Taevere" <[email-masked]>
Date: Wed, 22 Nov 2023 08:52:43 +0200

Tere

Tänan edastatud andmete eest.

Kontrollisin ning Transpordiamet on 22.11.2021. a antud ristumiskoha ka
vastu võtnud. Lisasin vastava allkirjastatud akti ka manusesse.

Seega on antud ristumiskohaga korras.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Veiko Taevere <[email-masked]>
Sent: Monday, November 20, 2023 1:53 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: Loovälja tee 7 juurdepääs Loovälja teelt

Tere Hr. Laur Kõiv,

Meie reedese telefonivestluse jätkuks edastan info Loovälja tee 7 kinnistu
ligipääsu kohta. See püsiv juurdepääs ehitati välja Loovälja tee 9
Tootmishoone laienduse käigus 2021 aastal, ning sisaldub selle hoone
ehitusloa projektis ning ehitusloas. Selle ühenduse väljaehitamisega
likvideeriti ka ajutine juurdepääs Loovälja teelt, mis ka osaliselt
kattus. Servituudid selle juurdepääsu rajamiseks Loovälja 7 kinnistule
Loovälja tee 9 omaniku kasuks on vähemalt seatud, riigimaa kohta ei oska
ma hetkel öelda, et kas sai kasutada varasemat servituuti (mahtus
servituudi alasse ) või ei.

Edastan teile selle hoone ehitusloa ja ehitusloa konteineris loetletud
asendiplaani joonise.

Loodan, et saame siit edasi,

Lugupidamisega,

Veiko Taevere

AS Maru Ehitus

Kinnisvaraarenduse projektijuht

Project Manager of Real Estate Development

T: +372 657 5882

M: +372 503 3058

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.maru.ee <http://www.maru.ee/>